One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

افزایش مهارت Speaking

افزایش مهارت صحبت به انگلیسی تنها با صحبت کردن بدست میاد ، گاهی میتونید برای خودتون سناریویی ترتیب بدید و یا مثلا در خصوص یک موضوعی صحبت کنید ، اما خب برای تنوع بنظرم بهتر که Partner داشته باشید ، برای پیدا کردن پارتنر میتونید از سایت http://www.speaking24.com استفاده کنید.که با توجه به مشخصات فرد مورد نظرتون رو پیدا میکنید (سطح ، کشور یا همون لهجه ، جنسیت ، علاقمندی به موضوع ها ی خاص و ... ) و با مسنجر هایی مثل یاهو مسنجر و اسکایپ voice chat کنید. بنظرم یکی از بهترین سایت ها برای پیدا کردن نفر دومی که علاقمند به یادگیری زبان هست. خوبیش اینه که میتونید توش Native هم پیدا کنید. و اصلا هم نیاز ثبت نام و enrollment نداره.


فقط سعی کنید که سطحتون رو درست وارد کنید ، چون برای پارتنرتون مهمه که هم سطح باشید و بتونید جفتتون از هم استفاده کنید ، نه اینکه اون حرف بزنه شما مثل مجسمه فقط گوش بدید و بگید OK , Ok ، امیدوارم که ازش استفاده کنید و موفق باشید.


18 اکتبر

امروز 18 اکتبر ( 26 مهر ماه ) سالروز مرگ توماس ادیسون مخترع آمریکایی که تحولات عظیمی در حوزه الکتریسیته برای دنیا ایجاد کرد. وقتی ادیسون در دوره ابتدایی درس می‌خواند مدیر مدرسه وی اعتقاد داشت که ادیسون شاگرد کودنی است و عذر وی را از مدرسه خواست. و این برای من خیلی جالبه که یک همچین شخصی میشه یک مخترع بزرگ که در حوزه وسیعی کار میکرد و فقط محدود به چیزی که ما شنیدیم همیشه "لامپ" نبود. گرچه به نوعی گفتند که لامپ رو هم ادیسون اختراع نکرده چون واقعیت ماجرا این بود که بیشتر اختراعات ادیسون تکمیل شدهٔ کارهای دانشمندان قبلی بود و ادیسون با همکاری اطرافیانش در نوآوری‌هاش و اختراعاتش بهش کمک میکردند. اما خب این هم خودش علاوه بر اون بخشی که مربوط به ایده آوری و خلاقیت فردی میشه یه مدیریت قوی نیاز داره که ادیسون این قابلیتو داشت. اما نکته جالب تر اینکه ادیسون زمانی که یک طرحی رو به پایان میرسوند خبری از نام افرادی که بهش کمک کردند نبود و همه چیز رو به نام خودش تموم میکرد. زمانی که لامپ رو دوباره اختراع کرد برای ثبتش به اداره اختراعات ایالات متحده رفت اما اونها بهش گفتند که اختراع لامپ توسط ویلیام سایر انجام گرفته و فقط رشته ای درون لامپ بود رو براش به ثبت رسوندن.نکته خیلی جالبی که یکی از همکارهای ادیسون گفت این بود که :"نیکلا تسلا فیزیکدان بزرگ و یکی از همکاران ادیسون دربارهٔ روش او برای حل مسائل می‌نویسد: «اگر ادیسون می‌خواست سوزنی را در انبار کاهی پیدا کند، با پشتکارفراوان دانه به دانه رشته‌های کاه را کنار می‌زد تا بالاخره سوزن نمایان شود. بارها با تأسف شاهد بودم که چگونه بخش اعظم وقت و انرژی او صرف یافتن یک فرمول جزئی یا انجام دادن محاسبه‌ای کوچک می‌شد. » ادیسون خود نیز در این‌باره گفته‌است: «نوآوری عبارت است از یک درصد الهام روح و نود و نه درصد عرق ریختن و تلاش کردن. »"


روحش شاد ، نمیدونم اگر همچین آدمی تو کشور ما بود چه اتفاقی می افتاد ...

White Cane Safety Day 15 Oct,2014

روز عصای سفید ، روز ملی در ایالات متحده آمریکا است؛ که هر سال در 15 اکتبر از سال 1964 جشن گرفته میشه و همچنین در جمهوری اسلامی ایران 23 مهر ماه هر سال این روز بصورت یک روز ملی جشن گرفته میشه.این روز متعلق است به نابینایان چه اونهایی که بصورت مادر زاد بینایی نداشتند و چه اونهایی که بصورت اتفاق و یا یک حادثه بیناییشون رو از دست دادند.




این روز رو به همشون تبریک میگم ، گرچه نمیتونن نوشته هامو بخونن ، اما امیدوارم علم یک روزی با پیشرفتش این مشکل رو براشون حل کنه.

Columbus Day ,12 Oct 2014

11 اکتبر 1492 روز رسیدن کریستف کلمب به قاره آمریکا،که امریکایی ها بهش میگن Columbus Day و روز تعطیل عمومی برای مردم و دولت ایالات متحده حساب میشه که اولین بار در سال 1906 این مناسبت پایه گذاری شد و در سال 1937 یک روز دولت فدرال ثبت شد (در همه ایالات) و به همین صورت بود که در فرهنگ مردم (مدارس و دانشگاه ها و ..) وارد شد. و امروز در سال  2014 مردم ایالات متحده چند صد امین جشن کلمبوس دی رو در پیش دارند و مثل کشور ما که عید غدیر خم تعطیل هستیم ایالات متحده نیز تعطیل است و این یک weekend خوب برای مردم آمریکا است چون سه روز پیاپی در off day هستند. یه نکته دیگه اینکه مردم کشور های اسپانیا و ایتالیا چون کریستف کلمب یک فرد ایتالیایی اسپانیایی بود جشن میگیرند ، اما سرخ پوست های علاقه ی زیادی ندارند به آقای کلمب چون فکر میکنند اون بوده که باعث کشتار ده ها هزار نفر شده ولی مردم آمریکا کشف قارهشون رو به دست کریستوفر یک اتفاق خوب و باعث پیشرفت میدونن. بهر حال تبریک به هم سیاره ای های خودم میگم.  Happy Columbus Day from Iranian Citizen to USA People

عید غدیر خم رو هم به همه ی هموطن هام و مسلمونا تبریک میگم.

مصاحبه (Interview)

مصاحبه یک بخشی از زندگی یک فرد هست چند بار شاید در طول عمر خودش تجربه کنه ، من خودم بشخصه شاید بیش از 3 بار بصورت رسمی تجربش نکردم ، که یکیش همین هفته گذشته بود. اما چه نیازهایی وجود داره و چکار باید کرد ؟ خب من برای این سوال طبق جستجوهایی که کردم یه سری مطلب جمع کردم که تو این پست بهشون اشاره میکنم. احتمال داره شبیه این مطلب رو شما بتونید پیدا کنید. "این مطالب با آگاهی از قوانین منتشر کننده اصلی درج شده است".

1- تحقیق در مورد شرکت یا سازمان مورد نظرتون قبل از جلسه مصاحبه (حیطه فعالیت ، مشتریان ، پروژه های جاری و آینده و ...)

2-با اصطلاح های تخصصی و عمومی شغل مورد نظر آشنا باشید.(اتفاقی که برای من افتاد و من به 2 سوال خیلی ساده اما مخفف شده به انگلیسی رو از دست دادم ولی بقیه موارد خوب بود.)

3-جزئیات موقعیت شغلی رو بخوبی بشناسید و نمونه های مشابه رو بررسی و یا پرسجو کنید.

4-قبل از روز و یا ساعت مصاحبه محل شرکت و سازمان رو پیدا کنید و اگر سازمان بزرگی بود یه گشتی در اون بزنید.(خودم به این موضوع اصلا اعتقاد ندارم چراکه استرس بیشتری وارد میکنه مخصوصا اینکه مدتی (1 ساعت) قبل از مصاحبه باشه.)

5-لباس مناسب بپوشید.(حالا کت و شلوار نشد هم مهم نیست "مثل خود که میانه ی خوبی باهاش ندارم، اما همیشه لباس نیمه فرمالی میپوشم" ، مثلا دمپایی نپوشید ، یا بودن جوراب نباشید. آراسته باشید و ...[خودتون بهتر بلدید]

6-زمان مصاحبه حتی چند دقیقه تاخیر هم قابل قبول نیست ، چون هم برای خودتون احترام قائل نیستید و هم برای مجموعه ای که قصد دارید در آینده در آنجا بکار گرفته بشید.

7-تلفن همراه ترجیها خاموش ، خاموش نکردید ویبره نگذارید (اتفاقی که برای من افتاد و موقع مصاحبه دقیقا با من تماس گرفتند و 10 درصد حواس پرتی پیشتری برایم ایجاد کرد.) حتما بر روی سایلنت کامل ، منظور ویبره خاموش قرار بدید که تماسی رو هم از دست ندید.

8-میگن eye contact داشته باشید ولی خب سخته من خودم تو این مورد باید بیشتر تلاش کنم. شاید 70 درصد انجام بدمش

9-سعی کنید که امکانات و تجهیزات و ... که در اتاق مصاحبه کننده وجود داره حواستون رو پرت نکنه شما میتونید بعد از اینکه کارتون رو انجام دادید در پایان به آنها نگاهی بیندازید.

10- هنگام ورود به محل مصاحبه کننده حتما در بزنید و در را زمانی باز کنید که به شما اجازه ورود دادند. و سپس سلام و خسته نباشید و ...

11-هنگامی که حول میکنید، بهترین کار آرام صحبت کردن است. و اینکه بتوانید به راحتی آن نقاط بحرانی را مدیریت کنید.

12-به سوالات بدقت گوش بدهید و به آرامی جواب سوالات را به صحیح ترین شکل ممکن پاسخ دهید.

13-در صندلی خود ریلکس بنشینید و حرکت اضافی انجام ندهید.

14-اعتماد بنفس معقول و عجول نبودن

15-روند مصاحبه را قبول داشته باشد ، آنها میگویند که چه میخواهند بدانند (در مصاحبه من پرسشنامه ای بود که معیار های من در خصوص همسر آینده ام و یا جزئیات شخصی سوال شده بود.)

16-راجع به میزان حقوق درخواستی ،قیمت مقطوع مشخص نکنید و ارزش خود را نیز بدانید و حتما به این فکر کنید که شخص مصاحبه گیرنده میداند شما چقدر در ماه ارزش دارید. و سعی کنید موضع مالی نگیرید و الویت اصلی خود قرار ندهید.

17-بازگویی توانمندی هایتان را هرگز فراموش نکنید ، البته به شکل صحیح ، مثلا نگویید "من مدرک CCNA دارم یا من مدرک MCITP دارم یا  مدرک ICDL  دارم" بگویید میتونم با تجهیزات سیسکو کار کنم ، میتونم ویندوز سرور 2008 رو برای یک محیط شبکه کانفیگ کنم ، میتونم با مجموعه آفیس کار کنم و ...

18- دروغ نگویید.

19-لبخند بزنید در پروسه مصاحبه

20-نکات منفی از خود نگویید (عقل حکم میکنه که از خودتون بد نگید)

21-در پایان از فرد مصاحبه کننده ، تشکر کنید و با او دست بدهید و خدا حافظی کنید.

22- از منشی نیز تشکر کرده و محل مصاحبه را ترک کنید.

در پایان اگر بخوام یک شرح یک خطی بدم باید بگم که یک جلسه استرس آور و غیر قابل پیش بینی هست که شما باید به خودتون مسلط باشید و هرگز فکر نکنید که هستن کسانی که بدون استرس باشند ، همه یک استرس کوچکی هم که شده دارند. ضمن اینکه بنظر من با هر بار رفتن به جلسه مصاحبه یک تجربه فوق العاده خوب و موثر براتون ایجاد میشه که پیشنهاد میکنم تجربه کنید. امیدوارم که این پست مفید واقع بشه و موفق شاد باشید.

تشکر ، یک عادت خوب

من یک عادتی که نهادینه شده در خودم دارم اینه که تشکر میکنم از کسی که برای من کاری انجام داده کما اینکه این کار وظیفه ی قانونی اون شخص شده باشه . حس خوبی ایجاد میکنه در طرف مقابل. شما فرض کنید این حس خوب رو همیشه به اون فرد که  داره وظیفش رو انجام میده القا کنیم. خب کار خوب من برای نفر بعدی که مراجعه میکنه به شخص خدمت دهنده مفیده چون اون آقا از لحاظ روانی آماده شده که کارش رو خوب انجام بده و از مراجعه کننده تشکر بشنوه این موضوع بصورت روانی تاثیر مستقیمی روی سیستم اعصاب افراد میگذاره و بدون هزینه و اتلاف وقت از استرس و اضطراب افراد کاهش میده . پس خوبه که تشکر کردن رو باد بگیریم. حتی از توجه یک شخص به شما تشکر کنید و بصورت غیر مستقیم به اینکار علاقمندش کنیم. راستش قصدم از این پست این بود که چند روزه به احساست و لحن برخورد مردم توجه میکنم همه عصبی ، تندرو ، غیر قابل کنترل هستند. اگه دنبال دلایلش بگردیم میتونه دلایل مختلفی داشته باشه مثل خانواده ، محیط کار و همکاران ، شرایط اقتصادی و اجتماعی ، تضاد طبقاتی به شکل فاحش و ... اما این خشونت رو شما در بچه مدرسه ای ها هم میتونید ببینید که اون هم ناشی از همین رفتار افراد بزرگتره و من فکر میکنم ایجاد آرامش جز با توجه به جزئیات نمیتونه باشه. مثل همین تشکر کردن و یا عذر خواهی و یا توجه و دوست داشتن یکدیگر این روزها خیلی مادیاتی هستیم ما ایرانی ها ، خیلی به جایگاه دل خوش میکنیم و خیلی به انسانهایی که نزدیکمون هستند بی توجه هستیم. امیدوارم که حسرت حتی همین روزها رو تو یک روز خیلی نزدیک نخوریم.


پس : یاد بگیریم تشکر کنیم ، یاد بگیریم عذر خواهی کنیم. خیلی سخت نیست.

نظام وظیفه

تا حالا  تو عمرم انقدر برای نظام وظیفه پوچی نداشتم ، نمیدونم چه صیغه ای هست که من باید همیشه بگم آقا من سربازم هستم ها  ، من میخوام برم اینجا ها ، من دارم ارشد میخونم ها ، من معافیت تحصیلی میخوام ها با این همه دک و پزشون تو ناجا و وزارت علوم همیشه موجبات سردرگمی و کلافگی افراد ذکور جامعه رو محیا میکنن و بعدش هم وقتی یک جایی سیستم مشکل داره ، آقا اصلا نمیشه مگه نمی بینی سیستم خرابه . بعد این سیستم با این همه هزینه هیچ اعتمادی که روش وجود نداره هیچ ، استفاده ای هم ازش نمیشه هرگز. امروز دیگه به جایی رسیدم که پیش خودم گفتم لعنت بر هرچی سرباز و کارت پایان خدمت ای کاش... اینجاست که بقول دوستان "وطنم ای شکوه پا برجا" آخه کدوم شکوه ؟ هان ؟ ما تو محاسبات 2*2 موندیم شما میگی شکوه پا برجا ؟

خدایا ، مگر اینکه معجزه بشه ،سرنوشت این قوم به دست خودمون داره به ته چاه میره ، امیدوارم که به از این باشیم . آمین

این روز ها

هفته گذشته و هفته جاری خیلی درگیر بروکراسی توی ادارات و دانشکده قبلی ، جدید و ... بودم. و برای من خیلی جالب بود که دقیقا هیچ استانداردی در زمینه پروسه و فرم های اداری وجود نداره و اصلا هماهنگی هم حتی وجود نداره یعنی برای مثال کارمند جز واحد آموزش دانشکده اعلام میکنه که این نامه اصلا به شما داده نمیشه و کلی بحث میکنه و ... آخرش دانشجو رو مقصر میدونن و وقتی اسرار میکنی ارجاع میده به مدیر آموزش دانشکده و ایشون به سادگی که دستور به انجام دادن و  اومدم به کارمندش گفتم ، میگه دستور کتبی کجاست پس ؟ به من میگه : مگه نگفتم کتبی همیشه دستور بده و... من کلا اونجا علامت سوال شده بودم که من کجای این کارم آخه به من چرا میپری و ... بعد دید حرکت خیلی زشتی زده گفت همش بهشون میگم ها لعنت بر کارمند نادان (منظور رئیس خودش بود) تا اینکه موقع نامه نوشتن شد و ... شروع کرد با من درد و دل کردن که ما نیرو نداریم و نمیتونیم به کارها برسیم مدیریت قبلی خیانت کرد و رفت و فقط داشت اینجا حکومت میکرد و خیلی حرفهای دیگه که کار خودش رو توجیه کنه ، خیلی واسم تعجب برانگیزه که ما چطور داریم کشورمون رو اداره میکنیم که هیچ استانداردی و قانونی در زمینه فرم ها و روال اداری وجود نداره و همیشه مراجعه کننده درگیر کارهایی هست که اصلا به خودش ربطی نداره. اتفاقا تو تهران فکر میکنم دیدم ساختمانی به نام سازمان فرم های اداری ایران نمیدونم به اینها ربطی داره یا نه ولی فکر نمیکنم که بقیه دنیا هم مثل کشور ما پیش برن ، خدا بخیر کنه عاقبتمون رو.

اما دانشگاه جدید که یکی از دانشگاه های خیلی بزرگ دولتی حساب میشه و رشته هم Master of Computer Network هست که چیزی که واقعا دوستش دارم و ازش خسته نمیشم.اما روز های استرس آور مربوط میشد به یک آزمون استخدامی یک شرکت فوق معتبر تو زمینه آی تی که موقعیت فوق العاده ای رو داره و ضمن اینکه من فعلا در حال اشتغال در یک شرکت کوچک فناوری اطلاعاتی با مدیریتی بسته هستم و بیکار نیستم اما این شرکت میتونه یکی از بهترین رزومه های کاری من باشه ، تو آزمونش شرکت کردم از پسش بر اومدم تقریبا ، تو مصاحبه هم شرکت کردم ، فکر میکنم مصاحبه خوبی بود تو چند روز آتی نتیجه میاد و من رو خوشحال میکنه ، فقط مطمئن هستم که شرکت فعلی بدجور از من دلخور میشه که میرم از پیششون ولی آلارم بهشون دادم که شما اهمال کاری هاتون خیلی زیاده و این اصلا خوب نیست. امیدوارم که نیتجه مثبت بشه و از این موقعیت فعلی ارتقاع پیداکنم به موقعیت بهتری. تو پست های بعد راجع به استخدام و جزئیات همین موقعیتی رو که من رفتم رو قرار میدم تا دوستان استفاده کنند.امیدوارم که از پس هم درس و هم کار بر بیام و بتونم به جفتش اونجوری که باید برسم.

فعلا یا علی

دعا کنید

و خداوند آنچه را که برای شما خوب است میخواهد
واسم دعا کنید ، امیدوارم بتونم موفق بشم فقط به دعا همه نیاز دارم و اعتماد بنفس و تلاش. بسم اله...

پ.ن: بعد از اوکی شدن کل ماجرا رو واستون شرح میدم.