One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

پذریش برای رشته حقوق در کشور های آمریکای شمالی و انگلستان پست 1

اولا که در آمریکا اخذ پذیرش صرفا با ارایه مدارک به سازمان LSAT امکان پذیر هست، شما مدارک را به این سازمان ارایه میکنید، مدارک شما باید ترجمه رسمی مدرک اصلی باشند و اصل ترجمه را به آنجا می فرستید.

بعد این دانشگاه مدارک شما و سطح دانشجویی شما را تشخیص می دهد و سپس امکان انتخاب دانشگاه برای شما ممکن است. حدود 90 درصد دانشگاه های آمریکا این روال را دارند در کانادا هم به همین شکل سازمان خاصی عهده دار این موضوع است.

حقوق در کشور های آمریکای شمالی بصورت Common Law است یعنی کیس محور موضوع را پیش می برند ولی در ایران حقوق بصورت Civil Law  و قوانین مکتوبی که از پیش نوشه شده می باشد.

رشته حقوق در دانشگاه های آمریکا و کانادا و تا حدودی انگلیس به  بخش های زیر تقسیم میشه .

L.L.B  یا همون لیسانس حقوق

L.L.M یا همون فوق لیسانس حقوق که 9 ماه یا یکساله است

J.D  دکتری  - که سه ساله هست
S.J.D  دکتری حقوق -  که برای ورود به مقطع باید L.L.M داشته باشید

L.P.C دوره ای حقوق در انگلستان

خب برای Bar Exam هم که مشخصا در کشور های کانادا و آمریکا باید LSAT داشته باشید.
اصولا دانشگاهی که J.D حقوق داره برای این رشته فاند و کمک هزینه و آف و... ارایه میکنه و برای مقاطع پایین تر شانس ارایه چنین فیچر هایی برای پذیرش خیلی کمتر هست.

دانشگاه های برای رشته حقوق تو مقطع  L.L.M اصولا فاندی ارایه نمی کنند و هزینه ی شهریه یکساله ی این دوره چیزی حدود 40 تا 60 هزار دلار آمریکا هست.

اما در صورت درخواست و بسته به شرایط دانشجو امکان آف دادن روی شهریه هست به طوری که شهریه ویو میشه و شما معاف از پرداخت شهریه میشوید ولی خب هزینه های زندگی، بیمه و ... با شماست.

بعضی دانشگاه ها این آپشن رو دارند که شما بعد از اینکه L.L.M رو اخذ کردید اگر دانشجوی برتر دوره بودید بصورت مستقیم آفر مقطع J.D رو به شما بدن که این خب خیلی خوبه چون J.D خودش پیش نیاز داره و اون پیش نیازش LSAT هست اینطوری دیگه شما LSAT رو رد میکنید.



اطلاعات بالا جمع آوری مکتوب شرایط فعلی کشور ها و با توجه به کلیه اطلاعات ارایه شده در تمامی منابع، سایت ها، فیلم ها و... است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد