One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

بازار بورس ایران1

توی وضعیت کرونا مشخص شد که برای آدم باهوش لازمه که کسب و کاری وجود داشته باشه به عنوان کمک خرجی(کار دوم) که بتونیم کسب درآمد کنیم.

خب بازار بورس ایران یکی از اون هاست میخوام چندتا پستی  در این خصوص برای بقیه آپ کنم شاید بدرد کسی بخوره، البته خودم در حال یادگیری هستم بیشتر ولی بازنشر میکنم مطالب رو.

1.برای کسب سود بیشتر باید در بورس نوسان گیری کنیم، یعنی از بالا و پایین رفتن قیمت کسب سود کنیم که خب این برای امثال آماتوری مثل من کار سختی خواهد بود، ممکن هست که شما حتی سهام رو از دست بدید ولی به هر حال این مکانیزم پر ریسک به لاتین Swing گفته میشه و ممکن هست.

2.چه سهمی رو باید خرید، خب خیلی موارد مختلفی وجود داره ولی ببینید توی ایران حداقل چیزی که من متوجه شدم اونطوری که توی دنیا فرموله هست وجود نیست، مثلا کاهش قمیت دلار ممکنه روی فلان سهم تاثیر داشته باشه و شاید هم نداشته باشه ولی اون سهم مستقیما با دلار رابطه داشته باشه خب اینها توی ایران طبیعی هست.ولی یه سری نکات بازار سرمایه هست که باید بهش توجه بشه:

ارزش ریالی صف فروش در حال جمع آوری زیادی باشه، مثلا یک سهم 50 میلیون صف فروش داشته دارد به شکل زیر عمل میکنیم:

صف فروش= 50 میلیون         30 میلیون      20 میلیون     10 میلیون   5 میلیون     500 هزار     300 هزار(اینجا وقت خرید است)

اما همین وقتی 500 هزار صف خرید وجود دارد ولی کسی نمیخرد را نباید خرید.

قیمت در محدوده حمایتی قرار داشته باشد.(حمایتی را بعدا شرح میدم)

سهم هایی که به صف خرید بالا می روند حمایت آنها ضعیف است.(یعنی ممکنه که حباب باشه) و نباید خرید که اگر بخرید یهو میبینید ظرف یه هفته 50 درصد افتاد.

سهام هایی که خرید حقوقی بالایی دارند یعنی یک خبری وجود دارد و احتمال اینکه سهم پر بازده باشد وجود دارد.

سهامی داریم که حقوقی به شدت در حال فروش است به عبارتی در حال خالی کردن است ما هم باید خالی کنیم.(در مقابل حقوقی هم نمی خرد).


پایان پست 1

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا یکشنبه 24 فروردین 1399 ساعت 22:37 https://ravand-design.ir/

منم به این فکر افتادم که برم توی بورس سرمایه گذاری کنم ولی نمی دونم تو چه سهامی؟
میشه راهنمایی کنید؟

حتما، هرچیزی رو که بلدم ارایه میکنم برای همه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد