One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

Mad Or Sad

همه چیز از نادانی شروع شد ، نه نادانی من نادانی یک عده ای که باید میدونستن و ندونستن ، نمیدونم چرا  باید بازخواستشون کنم ! نمیدونم ولی من اگر مسول هستم چقدر باید تلاش کنم که جلوی همه ی اتفاقات بد رو بگیرم ؟ بعد این تلاش من چه معیار سنجشی خواهد داشت ؟ یعنی صحت عملکرد من چیه ؟ آها نتیجه ؟ نتیجه رو همیشه نمیشه دید. یوقت هایی  نادانی من زمانی تاثیرشو نشون میده که یا من نیستم ، یا هستم و نمیتونم درک کنم. موضوع خیلی پیچیده تر از این حرفهاست ولی  خیلی برام جاله و میخوام بدونم که چرا خدا  این رو خواسته ؟ این برام سواله ... واقعا آیا راه جبران وضعیت خوبیه که مثلا نسبت به شاید 70% جامعه برای فرد ایجاد کرده ؟ (خدا چیزی رو که میگیری از دست دیگه چند برابرشو میده بهت). حالا این نادانی های یک عده همیشه نشون نمیده خودشو وقتی که مشکل ایجاد میشه یا مشخص میشه که مشکلی بوده میبینی ای بابا ، دیدی اگه میدونستم  جلوشو می گرفتم الان این نبود نتیجه ها (دقیقا مثل سرطان) اگر میدونستم درمان میکردم الان چند روز دیگه مرگ رو نمی دیدم. حالا که نمیدونی و مرگ جلوته دلیل اولش اینه که پای ثابت قضیه این بوده که شما مریض باشی ، اما مریض ک باشی باید همون جمله قرآن که میگه  افلا  تعقلون  رو یادت بیاری . باید دنبالش بری ، حداقل ها رو بدونی   General Knowledge داشته باشی.

حالا یک زمانی هست که شما نمیتونی سطح بالایی رو از دانش کسب کنی ، مثلا کودک هستید. اونوقت اطرافیان باید کمکت کنن . باز هم فرض میکنیم که در قومی زندگی میکنیم که اغلب جاهل هستن یا نادانی رو پیشه گرفتن اینجا عدالت کجاست !

خیلی فکر کردم ، نمیدونم چه جوابی باید بدم به سوالم. ولی خدا رو شکر  که اینجای قضیه هستم.

یاد ی قضیه ای افتادم : من همیشه نظرم این بود اگر خانواده من در محیط بزرگی مثل تهران از ابتدا بودن ، شاید الان از نظر علمی و مالی  خیلی خیلی بالاتر از Top50 ایران بودم، همینجاست که به اون طرف قضیه میرسم ، که شایدم نه ! اون زندگی شرافتمندانه رو توی اون محیط قشنگ و با صفا از دست میدادم و به مشکلاتی مثل... اعتیاد و مواجه می شدم .

متاسفانه قابلیت سفر به آینده و گذشته هم که وجود نداره ...

اما راجع به ترکیه :

بنظرم کودتا هر چیزی که بود برای ترک ها هزینه دار بود ، من خوشحالم از اینکه ترک ها بابت بدی هایی که کردن به دیگران (کمک به داعش) عذابش رو  هم دارن می چشن.

برای ایران این موضوع منافع داشت ، با اینکه نا امنی در منطقه برای هیچ کشوری منفعت نهایی نداره.