One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

ظلم Oppression

ظلم و ستم یعنی واقع کردن چیزی در غیر جای خود اما بهتر بخوام بگم نبود عدالت و یا ضد عدالت . سمت های مختلفی هم داره : 1- ظلم انسان به خدا 2- ظلم انسان به انسانی دیگر 3- ظلم انسان به خودش که خب هر کدومش میتونه به درجات داشته باشه ولی هیچ کدومش یه جورایی پذیرفته نیست و نمیشه گفت چون فلان متغیر بوده و من ... یعنی زیر بارش نباید رفت حتی گفته شده که در برابر ظلم به یک فرد دیگر نباید سکوت کرد و باید برای حق قیام کرد. من مسلمان هستم توی یک کشوری بزرگ شدم که بر پایه اسلام بنیان گذاری شده و میبایست پایبند قوانین اسلامی باشه ؛ نمیدونم چرا نمیشه چیز زیادی از اسلام در اینجا پیدا کرد و من همیشه برام جای سواله که اگر یک چیز خوبه و ما بر مبنای اون چیز خوب باید باشیم چرا نیستیم؟؟ واقعا متعجبم !! بعد مدتها هنوز نتونستیم به حداقل اونهایی برسیم که از نظر ما کافر هستند و بی خدا ، این وسط حکم هم صادر میکنیم براشون و فکر میکنیم کارمون درسته ، خیلی عصبی میشم وقتی به اینها بر میخورم دست خودم هم نیست خوب هم نیست ولی هست دیگه چیکار کنم ...

راجع به ظلمی آشکار میخواستم بنویسم برای اونهایی که به هر دلیلی چه خدادادی و چه تصادف و ... مشکل جسمی دارند و از خدمت سربازی معاف هستند.

اما خیلی هاشون جرات اینکه بخوان برای معافیت پزشکی که حق طبیعی یک فرد مشکل دار هست رو ندارند.چون در اکثر استخدام ها پذیرش بدون معافیت پزشکی دارند و این مشکل باعث شد فردی که استحقاق این معافیت رو داره فشار این دوره رو هم تحمل کنه ، ورای اینکه تشخیص اینگونه بیماری  چقدر صحیح هست. این بنظرم یک ظلم است و ظلمی است از سمت حکومت به جوانانش ، نمیدانم کجای دین اسلام چنین عملی را تایید کرده مسولین ما قبول دارند. یعنی در دیدگاه اینگونه افراد آنهایی که مشکلات پزشکی دارند انسان نیستند ؟ حق زندگی ندارند ؟ نباید خود را نمایان کنند ؟  تا جایی که من میدانم در اکثر کشور های جهان حتی برای چنین افرادی امکانات و شرایط ویژه ای در نظر میگیرند که کمبود احساس نکنند و بتوانند مثل دیگران ادامه زندگی دهند. گویا در کشور ما تنها چیزی که مهم نیست ما انسان ها هستیم.

مهاجرت به ایالات متحده از طریق ویزای کار

جهت تقاضا برای دریافت ویزای مهاجرت از طریق کار، شرکت آمریکایی که این فرصت شغلی را برای متقاضی فراهم کرده است باید برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر محلی سرویس شهروندی و مهاجرت آمریکا (USCIS) یا وزارت کار در ایالات متحده آمریکا تماس بگیرد. کارفرمای آمریکایی باید از طریق ارسال درخواست I-140 به وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا روند رسیدگی به تقاضا را به جریان بیاندازد. تنها زمانی که آنها یک درخواست ارائه داده باشند و درخواست آنها نیز تایید شده باشد، بخش کنسولگری می تواند به متقاضی کمک کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، لطفا از این وب سایت دیدن نمایید: www.uscis.gov.

پس از تایید درخواست شما و تعیین قرار ملاقات، متقاضی باید مدرک صلاحیت مهاجرت خود را از جمله آزمایش پزشکی، گزارش پلیس، و سایر اطلاعات مرتبط با صلاحیت های آموزشی و حرفه ای متقاضی ارائه بدهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مدارکی که متقاضی باید همراه با تقاضانامه ویزای مهاجرت ارائه بدهد، لطفا به دستورالعمل هایی مراجعه کنید که همراه با نامه قرار ملاقات متقاضی ارسال شده است.


منبع : usvisa-info.com

دختری به نام ایکس (unexpected love)

راستش موضوع از اونجایی شروع شد که دختری که اتفاقی باهاش آشنا شدم ، و از قضا من نمیخواستم این رابطه گسترش پیدا کنه و پیچیده بشه اما شد.به قول آمریکایی ها Falling in Love whit someone .بارها سعی کردم به بهش بگم نه ، بهتره که این رابطه تموم بشه چون اصلا اونی رو که تو میخوای من نیستم و اونی رو هم که من میخوام تو نیستی . برنامه من اصلا معلوم نیست نمیدونم هستم ، نیستم و ... چند بار غیر مستقیم بهش گفتم اما اون از هر راهی وارد میشد که به من نزدیک تر بشه تا اینکه چند وقت پیش بهش گفتم ، من آدمی نیستم که بخاطر گذران وقت خودم حداقل تازمانی که وقت دارم  یک نفر رو درگیر خودم کنم و بعدش بگم بای برم باید به این که بخاطر خودش میخوام  فاصله ایجاد کنه بینمون بد بین نباشه ، نمیدونم چرا اما فکر میکنم که قصدی که اون داره اصلا تو فکر من نیست ، شاید بگه ک بی احساسم یا ... اما من از اول نخواستم که این رابطه گرم شه و خودش هم این رو میدونست اما نمیخواست  قبولش کنه اما قضاوت هم درست نیست شاید اون تو وضعیتی بوده که نمیتونست تصمیمی که من میخوام رو بگیره ولی به هر حال بتازگی تونستم تا حدی سرد کنم این رابطه رو اما باز هم ازش نگرانی مونده که نکنه باز ی قضیه ی دیگه ای ایجاد شه و ...

یادمه یکبار که این حرف رو بهش زدم بهم گفت یعنی این فکر که تو منو بازی دادی درسته ؟ ، چنان جا خوردم که اصلا گلوم خشک شد ، چه بازی ای چه کشکی !!! من چی گفتم مگه ک میگی بازیم دادی ، شاخ در آوردم به چه اندازای. اصلا نمیخواستم قبول کنم که اون داره منو تو عمل انجام شده قرار میده. خلاصه بهش ی جورایی فهموندم که داره اشتباه میکنه و این کارش اصلا درست نیست. نمیدونم چیکار باید کنم ، تو مخمه که بهش بگم رک و راست. امیدوارم خدا خودش تو این موضوع بهم کمک کنه و حل بشه و باعث رنجش دیگران نشم .


پیش سربازی - داستان 1

به سربازی روم با کوله پشتی
به دستم داده اند یک نان خشکی
به خط کردن تراشیدم سرم را
لباس ارتشی کردن تنم را
لباس ارتشی رنگ زمین است
سزای هر جوان آخر همین است
کلا حس سربازی پیدا کردم بعد درسم ، این چند روز هم همش رفتیم یه دوره آموزشی برای گرفتن یک برگه که مثلا اگه تو فلان یگان افتادیم آموزشی نداشته باشیم و کسری بهمون بخوره ، حالا فکرشو کنید اگه خدا بخواد اکسپ شدم یکی از دانشگاه های آمریکا موقع ویزا گرفتن سفارت بگه شما عضو فلان بودی و برگمو بده دستم و بگه ایالات متحده به شما ویزا نمیده و اصلا به کلیرنس هم نرسه ، اونجاست که قیافم دیدنیه. گرچه هیچ اطلاعاتی از این ماجرا های من که اونها در دست ندارند و نخواهند داشت ولی خب یک ملیاردنیوم درصد فکر کن از همین بلاگ ی بو هایی ببرن و ... {که بعیده}. اما حسابی حالمون و جا آوردن و بشین پاشو ، سینه خیز ، دراز کش از پشت و جلو ، نظام جمع بنظرم بدنمو آماده میکنه اما خیلی فشار میاد با امروز که رفتم روز سوم بود اما واسه من روز دوم آخه من یک جلسه غیبت داشتم. صبر داشتن خیلی مهمه و همینطور خندیدن تو اینجور وضعیت ها و گاهی هم فکر کردن که چطور جبر رو قبول کنیم و به یک شخص نه بخاطر درجه هاش بلکه بدلیل وجودش براش احترام قائل بشیم. نمیدونم بقیه بچه هایی که اونجا هستند چطور فکر میکنند؟ اما بخاطر خیلی هاشون ما اذیت شدیم و حرفی نیست ولی خوبه که یکی بفهمه واسش داری اذیت میشی ، من اگه جاش بودم بشخصه شرمنده بقیه میشدم که تاوان خطای من رو همه باید بدن. تو اون جمع همه جور آدمی هست ، یک نفر دکتره ، چندتا فوق لیسانس و یه عدّه دیگه مثل من لیسانس و بقیه که تعدادشون زیاده دیپلم و پایین تر هستند. تو اون دیپلمه هاش هستند کسایی که درکشون از یک لیسانس بیشتره و انسانیت حالیشونه و توی اون لیسانسه ها هم هستند که فهمی وجود نداره و فقط عمر زمانی داشتند.کالکشنی از جامعه رو میشه دید اونجا حتی امروز یه دعوای مسخره خیلی خطرناک داشت رخ میداد ، هنوز هم هستند کسایی که فقط با فیزیک کار میکنن و عقلشون خالیه جالب اینه که خیلی های دیگه دوست داشتند به این دعوا دامن بزنن و فیزیکی تر بشه ماجرا. خلاصه داستان اولمون این شد که تمرینات نظام جمع بشدت سخت شده واسم {جویا شدم که شاید فقط برای من اینطوریه دیدم نه اکثر دوستان داغون شدن.}
ادامه دارد...

sleepyti.me زمان خواب

وب سایت  http://sleepyti.me یک ابزار تحت وب که به شما کمک می کند تا خواب خود را طوری تنظیم کنید که در یکی از سیکل های استراحت قرار گیرد. به این ترتیب کمتر در هنگام خواب بیدار شده و دچار سستی و بی حالی نخواهید شد و در نتیجه استراحت بهتری رو تجربه میکنید. که من تنظیم کردم 7.30 بیدار بشم و به من ساعت هایی رو پیشنهاد داد واسه خوابیدن که باید تو یکی از این زمان ها بخواب بریم.

You should try to fall asleep at one of the following times:

10:30 PM or 12:00 AM or 1:30 AM or 3:00 AM

Please keep in mind that you should be falling asleep at these times.

The average adult human takes fourteen minutes to fall asleep, so plan accordingly!


sleepyti.me works by counting backwards in sleep cycles. Sleep cycles typically last 90 minutes.

Waking up in the middle of a sleep cycle leaves you feeling tired and groggy, but waking up in between cycles lets you wake up feeling refreshed and alert!


تعهد خدمت در مقابل آموزش رایگان

موضوع این تعهد نامه  چیه ، این تعهد نامه واسه اون دسته از دانشجویانیه که در دوره های روزانه دانشگاه های دولتی درس خوندن و میخوان ادامه تحصیل بدن و یا نیاز به مدرک یا ریزنمراتشون دارن . در کل به نقل از وزارت علوم " دانشجویانی که از آموزش رایگان استفاده می کنند مکلفند برابر مدتی که از تحصیل رایگان استفاده کرده اند در ایران خدمت کنند. در صورت استنکاف از انجام تمام یا قسمتی از این خدمت باید هزینه تحصیلات رایگان را تمام یا به تناسب مدتی که خدمت نکرده اند به دولت بپردازند. "

این هم سندش که تو دفتر خونه تنظیم شده و 20 هزار تومان وجه رایج کشور بابتش پرداخت کردم ؛ امیدوارم بعدها واسم دردسر درست نکنه.

خب شما تعهد به خدمت در ارگانها و سازمان های  دولتی و خصوصی  در کشور جمهوری اسلامی دارید که به ازای هر سال تحصیلی باید یک سال در کشور جمهوری اسلامی ایران خدمت کنید تا بتونید مدرکتون رو اخذ کنید.

اما مشکل من چی بود ، من موقع فارغ التحصیلی تسویه حساب رو گرفته بودم و کارت دانشجویی رو هم تحویل داده بودم اما کسی از مسوءلین دانشگاه اعلام نکردن که هچین چیزی لازمه و باید انجام بشه تا اینکه تو مقطع بعدی واسم دردسر ساز شد و بعد کلی نامه پراکنی برنامه من کلی عقب افتاد و ... کلا نظام اداری ایران انقدر گیر دار که ... این پست رو آپ کردم که بقیه دوستان گرفتار همچین موضوعی نشن و بیخودی اعصابشون مثل من بهم نخوره. موفق باشید.