One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

part-time english

Religious subject
Spirit = Soul = Ghost = Casper = روح
Heaven = Paradise = بهشت
hell = جهنم
Satan = Devil = Evil  شیطان
Bible =  انجیل
God
Angel
Demon

Law subject
Proclaim = اعدام کردن
execution=اعدام
Decapitation= کاری که گیوتین انجام میده
torture= شکنجه
Hostage=گروگان

Your time is limited

Your time is limited, so Don't waste it living someone else's life. Don't be trapped by dogma -which is living with the results of other people's thinking- Don't let the noise of others' opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.Steve Jobs

as near as you think

راستش من فکر میکنم مرگ خیلی خوشایند و غیر ترسناکه ، اما شاید یه جورایی باید لمسش کرد تا فهمید ، شایدم ...

چند روز پیش که داشتم میرفتم کلاس زبان ، دیر هم شده بود و ماشین نداشتم که برم ، تو پیاده رو که داشتم طی مسیر میکردم یهو یه صدایی شنیدمو بووووم ، یه سنگ از نمای یه ساختمون چند طبقه به انداز یه سر رسید قطور افتاد پشتم ، یعنی نیم ثانیه تا مرگ فاصله داشتم ، البته خوشبینانه ترین حالت این بود که به دوشم برخورد میکرد و به سرم آسیبی نمیدید و جون در میبردم. اما وقتی اون سنگ افتاد من یه انرژی از بدنم دیدم که نا خودآگاه میخواست از مرگ فرار کنه ، فکرشم خنده داره که یه نفر با سقوط یه سنگ از دنیا بره ، شانس هم نداریم تو مردن که حداقل طوری مرگ رو تجربه کنیم که لذت بخش تر باشه تا اینکه یه همچین صانحه ای واسم پیش بیاد.اینجا بود که یه چند روزی به مرگ فکر کردم. شاید این همه تلاش و راه رسیدن به هدف به جایی منتهی بشه که ...

اما اتفاق خیلی خوبی بود جدای خطراتش ، احساس کردم که مرگ اونم اینطوری یه کم میتونه غیر قابل تحمل باشه.شاید یه تذکر بود ، یه هشدار ... خدا رو شکر.

Listening

لیسنینگ یک بخش 30 نمره ای از 120 نمره تافل هست که خب بخش مهمیه  و خودم به شخصی تو سطحی که هستم لیسنینگ ضعیفی دارم ، خب برای تقویت این بخش از زبان طبق گفته اساتید زبان باید گوش کرد و نوشت ، منابعی مثل ESL Podcast و Voice of America یا همون VOA   میتونه مفید باشه . که خودم فعلا تونستم شماره های 1 تا 400  از سری های ESL رو از سایت www.irlanguage.com دانلود کنم.خوبیش اینه که همراه فایل های صوتی اسکریپتش هم هست و شما میتونید با استفاده از اسکریپتش هم املا تون رو قوی کنید که کلماتی رو مینویسید درست باشن ، هم ساختار جملات رو یاد میگیرید.

جدا از این فایل ها میتونید به سایت www.eslpodcast.com برید و بصورت روزانه پادکست های موضوعی رو دانلود کنید و یا همونجا گوش بدید.

American Accent Traning

تو زبان انگلیسی ، لهجه آمریکایی برای من جذاب تر ، شیرین تر و راحت تر از بقیه لهجه ها خصوصا بیریتیش هست که انگار همش یه لقمه غذا تو دهنشونه و به هر نحوی که شده میخوان حرف بزنن ، و حتی فکر میکنم املاشون هم فرق میکنه.جدای اینها ترم قبل استاد زبانمون یه کتابی به نام American Accent Training بهمون معرفی کرد که واقعا کتاب قشنگ و جالیه و واسه درست مثل آمریکایی ها حرف زدن تمرین خوبیه مخصوصا اینکه تمام متون کتاب توی سی دی همراه خودش هست و دیگه نگران ویس نیستید و همش هم سریع حرف زده میشه و سخته که بدون تکست متوجه بشید. فکر میکنم این کتاب رو 13000 تومان تو فروردین 93 خریدم.


اما با همه ی خوبیهاش ، اگه شما لغت بلد نباشید کمی عصبی کننده هست و متوجه منظور و قواعد درست ادا کردن کلمات و تکنیک هاش نمیشد که این خب بده واستون. اما درکل واسه زیبایی حرف زدن خوبه ، با اینکه تو آزمون ها اصلا لهجه مورد آزمایش قرار نمیگیره و از آیتم هاش نیست.

Comming soon - 27 day

بست و هفت روز مونده به آزمون کارشناسی ارشد و من بعضی درس ها رو تموم کردم و باید تست بزنم ازشون و بعضی ها رو هم نه ، مونده تا تموم بشن ، امروز هم رفتیم با استاد راهنما آقای م.ف صحبت کردیم و راجع به پروژه و آخر ترم و اپلای کردن که ایشون مارو امیدوار کردن و خیلی دوست داشتند که ادامه بدیم و بریم ...

دوشنبه 15 اردیبهشت هم قراره که نتیجه ارشد سراسری بیاد که امیدی نیست ولی شاید هم شد و رفتیم. شاید  هم نشد.

الان هم قصد دارم که برم درس بخونم و خصوصا زبان هم برای فردا و هم تمرین لیسنینگ.

روز همه خوش

This is my way , even i fail

درست بودن تا حدی که میتونی آرامش بیشتری داره ، اطرافتو که نگاه میکنی میبینی پر از آدمهاییه که میخوان دور بزنن ، گول بزنن ، تو دانشگاه دانشجو میره پروژه یکی دیگه رو کپی میکنه ارایه میده یه نمره ای میگیری بعد یه جوری تعریف میکنه که انگار چه کار خوبی کرده ، فرهنگمون همینه دیگه مفتخریم که آی دنیا دیدی ؟ سر استادو کلاه گذاشتم و از اونی گه تلاش کرده نمره بیشتری گرفتم بعد همین آدم میاد میگه : نگاه کن آمریکا چقدر پیشرفتست ، چقدر فلانه و... دانشگاهاش از بخش صنعت کشور پروژه دارن و ... خب تو که خودت همه چیزو دور مزنی عزیزم بعد میخوای مثل اونها باهات رفتار بشه ؟ آخه شدنیه ؟ عدالت هم خوب چیزیه ایرانیه عزیز .

چند وقت پیش تو این شرکتی که کار میکنم یه پروژه اومده بود ، ک پروژه خوبی هم بود بدرد بخور هم بود و هم پول آور برای شرکت ، اما چی شد ؟ روزی که پروژه مطرح شد من طرحمو ارایه کردم  و بهشون دادم و گفتم باید برای بررسی بیشتر با مشتری مصاحبه بشه و قرار شد این اتفاق بیفته ، اما وقتی موقعش شد فهمیدم که دوستان تصمیم گرفتند یه کار خیلی ضعیف رو بدن و پولشو زود تر بگیرن و ... بعد مدیر عامل هم انقدر کوته بین هست که اصلا فکرشو نمیشه کرد. و این آدم هم به این فکر میکنه که آره ما بعد از مدتی ی شرکت خیلی قوی میشیم و ...

تغییر باید از خودمون شروع بشه ، خدا هم خودش گفته سرنوشت قومی تغییر نمیکند مگر به اختیار خودشون و بس ...

خدا عاقبت جماعت ایرانی رو بخیر کنه با این سیر نزولی پیشرفتمون و این همه تحصیل کرده ... آمین

This is bad chanc

فن لپ تاپ سوخت ، سفارش فن و بهمراهش باطری و گرفتاری هایه دیگه ... و لپ تاپ باز شده ، مهمون ها و تایم کم داشتن.

گاهی بفکرم میزنه که اگه نشد قبول شی چی ؟ "تو باید قبول بشی" اگه قبول شدی و پذیرش نگرفتی چی چطور ؟ تو باید پذیرش بگیری ، به لاتاری فکر میکنم ، مهاجرت حتی ... ، یه روز نا امید ، یه روز امیدوار و با علاقه زبان میخونم و دنبال این هستم که تلفظم رو مثل یه آمریکایی کنم. تو این گرفتاری ها فن لپ تاپ هم میسوزه و مجبور شدم لپ تاپ رو باز کنم و تا فنشو عوض کنم یکمی طول کشید ، پروژه فارغ التحصیلیم مونده هنوز ، نمیدونم میرسم بهش یا نه ، با اینکه آمادست تقریبا ، اما خب مستندات داره و یکم  Validator باید برای ورودی ها ست کنم . اوضاعمون خوب نیست ، یه نخ سیگار هم داریمو نمیکشیم. به قول یکی معتاد میشی نکش ، من که سیگاری نیستم و نمیکشم ولی ... گاهی اوقات فکر میکنم لازم میشه ، یه سیگار و یه چایی به قول معروف ""گیرا" پر رنگ پر رنگ کنار آتیش بدجور میچسبه . امیدوارم ک آینده ای رو که دوست دارم بسازم.

تا یادم نرفته ، خدایا شکرت که بهم کمک میکنی ، درسته یکم گله دارم اما فکر میکنم همیشه میتونست و میتونه بد تر باشه اما خودت که بزرگی و دوسم داری ، با اینکه میدونی و میدونم یکاری کن به اونی که میخوام برسم من هم تمام تلاشمو میکنم. خدا یا شکر بابت هلپ هات ...

شاد باشید ، همیشه و همه جا