One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

Happy Norouz- 93

Faith makes all things possible ,
Hope makes all things work ,
Love makes all things beautiful,
i hope have all the three for this New Year
Happy Norouz
 
سال 92 سال خوب بد بودی  ، خوب از اینکه تونستم خودم پیدا کنم ، تونستم یه چیزی رو هم توی خودم پیدا کنم ، از نظر درسی هم خوب بود ، اینکه از تابستان 92 رفتم کلاس زبان خیلی خوب بود ، چون گروهی رو که تو زبان پیدا کردم گروه خوبیه اگه من اون پشتکاری رو که علیرضا داشت رو داشتم  ، الان تافل 115+ داشتم. اما مهم نیست ، به قول معروف ما EQ داریم بجاش و تلاشمون کمه. اما بهار 92 مخصوصا فروردینش اصلا خوب نبود امیدوارم بهار 93 یه بهار خوبی باشه ، یه جورایی خیلی چیزا تو بهار 93 مشخص میشه. سال 93 واسه من سال مهم و سرنوشت سازیه انشاا... که خوب پیش میره و به Goal هام میرسم. اینروزها خیلی سرچ میکنم راجع به دانشگاه های یو اس و خیلی مطلب خودنم ، یه وقت بدجور نا امید میشم ، یه وقت به حدی امیدوار میشم که خودم باورم میشه که 2016 اونور هستم.نوروز امسال قرار شد که کلا به درس خوندن بگذره ، و اما اگه نگذره یعنی ... خیلی بد میشه ، میدونم که میتونم ؛ به امیدخدا از فرداست که شروع کنم تا آخرش بتونم جبران کژی ها کنم و به برنامم دقیق برسم. شدنیه اما راحت نیست ، خب اینم یه جورشه دیگه ، قراره یه مدت سختی کشید که یه مدت طولانی تر اون چیزی که میخوای باشی و ازش لذت ببری . ی جا خونده بودم که "توراهی که با سختی سپری میشه یه مقصد لذت بخش و شیرین نهفته شده" امیدوارم بعد اون Goal که بهش رسیدم شیرینی اون رو بجشم و جشن بگیرم.

با آروزی بهترین ها برای همه ی ایرانی ها منجمله خودم و خانوادم ...

صبح امروز

ساعت 8 صبح با زنگ یکی از دوستان خابمون کات شد که بریم پیگیر کارای  پروژه  و کارآموزی بشیم ، تصفیه باید میکردیم و از استاد تاییدیه میگیرفتیم،استاد که ساعت 12 میومد مجبور شدیم کمی دیر تر بریم که استاد رو ببینیم و تاییدیه بگیریم ،بعد تصفیه و کمی هم منتظر موندن تا استاد اومد و تایید کرد و اومدیم از دانشگاه بیرون ،بعدش میخواستم حساب هامو  رو بالانس کنم (خیلی پول های پراکنده تو چندتا حساب داشتم) تصمیم گرفتم که همشون رو جمع کنم تو حساب بانک ملت ، بعد اینکه پول ها رو گرفتم از ATM  رفتم به شعبه ای که حساب باز کرده بودم که هم شماره تلفن دریافت گزارش تراکنش ها رو تغییر بدیم و هم پول بصورت نقدی واریز کنم به حسابم. که از قضا اواخر ساعات کاری بانک بود طبق این برگه نوبت ساعت 13:09 من وارد بانک شدم ، و تا ساعت 14 کارم تموم شد.

حالا چرا 12 نفر در انتظار و 50 دقیقه با 5 تا باجه؟

بعد اینکه نوبت رو گرفتم ، یه مهندس اومده بود رک (یه مکانی واسه تجهیزات شبکه هست) رو باز کرده بود و یه ماژول سریال میخواست به سوئیچ اضافه کنه ، اول اسلات در آورد و بعد رفت توی ماشین دید ماژول سریال نداره ، بعد دوباره اومد همون ماژول رو نصب کرد (تو این مدت همه ی مردم علاف این آقایون شده بودن) و بعد با کلی دردسر لینک رو برقرار کرد که 12 نفر ، در انتظار با 5 باجه فعال از 7-8 باجه ،دقیقا 50 دقیقه در بانک بودم. رسید به نوبتم رفتم به متصدی میگم "میخواستم شماره تلفنی رو که برای اس ام اس بانک و گزارش تراکنش ها دادم رو عوض کنم" میگه نمیشه الان انجام بشه دفعه بعد بیا واست انجام بدم !!!!!!

خب بگو بلد نیستم دیگه ، همکارم واستون انجام میده ! متصدی مسن هم بود ، دیگه نخواستم بگم آقا مگه من وقتمو پیدا کردم که فردا هم بیام بانک ، اون تو این شلوغی های سال نو !؟! هیچی دیگه ، با نارضایتی اومدم بیرون و کارم انجام نشد...

اینجا هیچ حقی واسه تو قائل نیستن ، اصلا رئیس بانک هم نیومد بگه عذر میخوایم بابت این مشکل ،  مثل همین امروز که تو اداره آموزش دانشگاه برگه زده بودن که توهین و درگیری فیزیکی با کارمندان دولت بین 10 تا 60 ضربه (دقیق یادم نیست) شلاق دارد. اما هیچ کجایی آدرسی از اینکه اگه حق کسی ضایع شد یا یکی خواست دانشجو رو بپیچونه و کارش رو راه نندازه نیست... بعد یه پست میذارم از شکایت خودم از یه سازمان که به هیچ جا نرسید ... فعلا برم که دیرم شده.

UTEP

University of Texas at EL PASO

United Sated of America

این دانشگاه تو ال پاسو ایالت تگزاس هست ،که در سال 1914تاسیس شده و در یک شهر مرزی قرار داره (با مکزیک هم مرزه ) شهرش خوبه اما دانشگاهش زیاد بهم نمیخوره ، با اینکه هنوز نتونستم قشنگ بشناسمش ولی اصلا تو دلم نیست که واسه اینجا اقدام کنم . بیشتر حوزه ی تحقیقاتش  تو سیگنال پروسسنیگ و دیتا پردازی هستش ، من که دنبال یه جا هستم Network کار کنن ولی خب اگه چاره ای نبود ، این دانشگاه هم جزو کاندید هاست. اما شهر ال پاسیو که فکر کنم شهر بدکی نباشه ، یه چیزایی مثلا در حد تبریز یا شاید هم رشت باشه ، اما کلا تو آمریکا بجز City Downtown ها که اونم خیلی متراکمه بقیه نقاط شهریشون تراکم کمتری داره و ساختمون ها اکثرا یک طبقه و حیاط دار هستند.


آب و هوای ال پاسو بیابانی است و تابستان‌های گرم و زمستان‎های سرد و خشک دارد.بالاترین میانگین درجه حرارت در یک ماه مربوط به ماه ژوئن با ۳۵٫۱۷ درجه سانتیگراد است.پایین‌ترین حالت میانگین درجه حرارت صفر درجه سانتیگراد در ماه ژانویه است. تهران خودمون هم همینطوریه دیگه !!! نیست ؟؟!

10/10/10

قانون 10 دقیقه ، 10 ماه و 10 سال آینده

خانم سوزی ولش در کتاب ۱۰-۱۰-۱۰ روشی که زندگی شما را تغییر خواهد داد.

همیشه مسئول همه ی اتفاق های زندگی مون خودمون هستیم ، اینکه الان کجا هستیم فردا کجا خواهیم بود و خیلی چیزای دیگه. ما باید قبول کنیم که خودمون تا زمانی که نخوایم نمیتونیم موفق بشیم ، و این خواستن فقط این نیست که بگیم آره من میخوام تو فلان کورس بهمان مقام یا قبولی رو داشته باشم، خواستن تمام تصمیمات و حرکت هایه که ما انجام میدیم تا به اون هدف برسیم ، همه ی تلاش ما اینه که برسیم اما آیا همه ی تصمیماتی رو که میگیریم تو رسیدن به هدف درسته ؟ یا اینکه خیلی از تصمیمات روزانه ی ما به  مسیری خلاف جهت هدف مارو  هدایت میکنه ! خب چیکار باید کرد ؟!!! تو اینترنت گشت میزدم که به مطلب قشنگی پیدا کردم به اسم قانون 10-10-10 ، این قانون یه جورایی کمک میکنه که ما بتونیم تصمیم بهتری بگیریم ، روال کاریش اینطوریه که شما مثلا دارید درس میخونید و تلفن همراهتون زنگ میخوره و مثلا یک پیامک دارید. خب اگر بریم پیامک رو باز کنیم و بخونیم و جواب بدیم از اون فاز درس خونی بیرون میایم و تمرکزمون کلا پاشیده میشه و....

قانون 10-10-10 به ما کمک میکنه تو همه ی تصمیم گیری ها چکار کنیم ؟ مثلا تو همون وضعیت قبلی طبق قانون میگیم که درصورتی که من پیامک رو بخونم و جواب بدم چه تاثیری روی 10 دقیقه آینده داره ؟ به این نتیجه میرسیم که درسته حواسمون پرت میشه ، اما امکان داره اون پیامک یه پیامک خنده دار یا یه پیامک خبری باشه و خوشحالمون کنه ولی چه تاثیری روی 10 ماه آینده مون داره ؟ این حواس پرتی و درس نخودن میتونه باعث بشه مثلا در کنکور رد بشم.اما چه تاثیری بر 10 سال آینده داره ؟ باعث میشه که رشته ای که میخوام قبول نشم ، آینده ام به مبهم بشه و ... هزار مشکل دیگه

خب بنظرم اگه تو همه تصمیم گیری هامون به قانون 10-10-10 توجه کنیم میتونیم مسیرمونه رو به سمت هدفمون هدایت کنیم. کلا چیزی جالبی بود ، لینکش رو گذاشتم هرکی خواست متن کامل انگلیسیش رو هم بخونه ، دیگه بهتره برم پی درسم چون طبق همین قانون تو چند ماه آینده اگه کنکور رو پاس نکنم با مشکل مواجه میشم... پس فعلا ..

لینک مطلب : http://www.fastcompany.com/3007613/10-10-10-rule-tough-decisions

part-time english

Degree or positon at University or School:
Freshman = First year of university or school
Sophomore=Second year of university or school
Junior=third year of university or school
Senior=Last year of university or school

At Dental Clinic:
toothache
Thoth (plural)
tooth (Singular)

when you want to say Opposite of something you can use : Vice versa
Synonym for vice versa is "upside down"

in  society you have permission to do or not to do work , in English called  "dos and don't" .
dos = باید
don't=نباید

Math
+   plus
-    minis
x    cross/multiple
=   equal
/    divided

sarcasm= تیکه ، تیکه انداختن به کسی
Ironic= کنایه
Fast Food=bub =ساندویچی
Homosexual= Gay-Les
Bioseual= Shrmale = s person how have girls behavior

breath (.n) = نفس
breathe(v)= نفس کشیدن
In hale = دم
exhale = باز دم
Lung Cancer =  سرطان ریه
Vessel=  رگ / artery= سرخ رگ

what is different between  happy , happiness , happiless ?
happy means  "شاد ، خوشحال" and its adjective
happiness means "خوشحالی " and its noun
happiless means "کم خوسحال"  and less in that word to reduce happy felling

"ness" in the word create tow position :

position one : make something more

position tow : change the adjective to noun

Race = نژاد  and  Racism= نژاد پرستی

Country       Nationally
  Iran            Iranian
 Germany      German
  Franc          french

|Tip|:Country around the Germany called Deutch
         Deutch Land = Germany

1, exam (noun) Like :  we have exam tomorrow.   "امتحان"
2, examination (noun) Like : how about our examination ?
3, examine (Verb) Like : did you examine me !  "تست"

Shot "آمپول"  AmE
injection "آمپول" BrE
human body considered by :
(up to Down ) head ,collar bone , back , waist , hip , foot

TTU

Texas Tech University (1923) United State of America

این دانشگاه با دارا بودن 28000 دانشجو (به نقل از یه منبع نا آگاه) تو شمال غربی ایالت تگزاس تو شهر Lubbock .


دانشگاه خوبیه ، رنک خوبی هم داره ، درسته جزو TOP50 نیست ، اما رنکش برای من قابل قبوله ، ضمن اینکه توزمینه کامپیوتر گستردست و International Student هم میگیره و جامعه آماریشو هم در آوردم دیدم خوبه اما شهر  Lubbock:


جمعیت کل شهرش ۲۹۰٬۰۰۲ و منطقه شهریش ۲۳۳٬۷۴۰ نفر جمعیت داره و جزو شهر های کوچیک تگزاس هست و بنظر باید زندگی سختی داشت اونجا چون کوچیکه اما خب از طرفی میتونه موقعیت پذیرش داشته باشه و بشه فاند گرفت و رفت اونجا.

همین حالا

مسابقه ای سی ام هم تموم شد ، الان میتونم واسه خودم برنامه بچینم تا قبل عید و برم پی درسم، زمان زیادی رفت تقریبا یک سوم از زمان رفته و من هنوز نتونستم به اونجایی که میخوام برسم و دارم تلاشمو میکنم امیدوارم که تلاشمو بیشتر کنمو به برنامه هام برسم،هفته آینده یه آزمون دارم از درسهای دانشگاه ، باید توی برنامه هام اون رو هم در نظر بگیرم.

هنوز چهارشنبه ی آتشین نیومده الان که ساعت نزدیکه به یک شبه صدای انفجار ترقه میاد ، نمیدونم چه لذتی میبرن که مردم رو اذیت میکنن خدا میدونه ... "اینم از جامعه ما با فرهنگ غنی و ایرانی ..."

الان هم میخوام یکم درس بخونم و تست بزنم ، بعد تست شاید یه پست دیگه گذاشتم. اما گاهی وقتی به نکته خیلی باریکی میرسم که هروقت  یه جایی گیر کردم از خدا کمک گرفت اما بعضی ها از این کار من باور غلطی دارن ، یعنی یه جواریی فکر مکنن که این خداست که فلان کار رو انجام میده  و یا خودش مستقیم میاد گره رو باز میکنه و کلید رو میده دستت ، بنظرم درسته که بخواست خدا انجام میشه ، اما این دلیل نمیشه که وقتی مثلا یکی یجاش میلنگه و تقصیر خودش بوده اونوقت وقتی گیر میکنه دست به دامان خدا میشه و آخرش هم میبینه که نه هیچ فایده ای نداشته و مشکلش حل نشده و از اون به بعدش یه جورایی با خدا رابطه ی بدی پیدا میکنه. اصلا خدا همه چیزو داده دست خودمون ، هر اتفاقی که میفته در آینده نتیجه اعمال خودمونه ، شک نکنید و شانس بد و سرنوشت بد و تیره و تاریک اصلا ربطی نداره.

آدم خیلی پیچیدست ، گاهی به هرچیز ساده ای فکر کردن خیلی میتونه موثر باشه که آدم خودشو پیدا کنه و یه تکونی به خودش بده . از هر چیزی حتی خیلی ساده به آسونی گذشتن یعنی خیلی چیزها رو گم کردن...

فعلا ...

رفیق

چیزی که کم داشتم آهنگ "رفیق"  سیاوش قمیشی بود.


طاقت بیار رفیق...
طاقت بیار میشه شنید
خندیدن دل خواب رو
تو زنده می مونی رفیق
طاقت بیار این راه رو
طوفانو پشت سر بذار
اون سمت ما آبادیه
این زمزمه تو گوشمه
فردا پر از آزادیه
طاقت بیار رفیق
دنیا تو مشت ماس
طاقت بیار رفیق
خورشید پشت ماس
طاقت بیار رفیق
ما هر دو بی کسیم
طاقت بیار رفیق
داریم می رسیم
دنیا اگه تاریک شد
دستای فانوسو بگیر
با من بیا با من بیا
چیزی نمونده از مسیر
سرما و سوز برف رو
آهسته پشت سر بذار
امروز وقت خواب نیست
ما با همیم طاقت بیار
طاقت بیار رفیق
دنیا تو مشت ماس
طاقت بیار رفیق
خورشید پشت ماس
طاقت بیار رفیق
ما هردو بی کسیم
طاقت بیار رفیق
داریم می رسیم
طاقت بیار رفیق
طاقت بیار رفیق
رفیق رفیق...
طاقت بیار رفیق

حس خوبی میده...

Texas_United State of America

 تگزاس یکی از اون ایالات مورد علاقه من ، واقع در جنوب ایالات متحده آمریکا و به مرکزیت شهر آستین با جمعیت ۱٬۷۱۶٬۲۸۹ با احتساب حومه. ایالت تگزاس با جمعیت ۲۴٬۷۸۲٬۳۰۲ نفر دومین ایالت پر جمعیت بعد از کالیفرنیا در آمریکا است. "باید جای شلوغی باشه". شهر های مهم این ایالات دالاس فورث ورث با جمیعت ۶٬۳۷۱٬۷۷۳ نفر ، هیستون با جمعیت ۵٬۹۴۶٬۸۰۰ نفر و شهر  سن آنتونیو با جمعیت ۲٬۱۴۲٬۵۴۸ هستند.

میزان بارش و ارتفاع و اطلاعات آب هوایی استان تگزاس در ایالات متحده آمریکا:


ایالت تگزاس به تک ستاره آمریکا نیز شهرت دارد "Lone Star State".

نقشه میزان بارش سالیانه در ایالت تگزاس

نقشه مقایسه دمای متوسط ایالت


نقشه متوسط ارتفاعات اراضی
در کل برای آدمی مثل من ، یه شهر شلوغی مثل آستین ، سن آنتونیو و دالاس شهرهای خوبی واسه زندگی کردنه و بیشتر شبیه جلگه ماننده بخشی از اون. ضمن اینکه امکانات خوبی داره و شهرهاش یه جورایی زندگی شبونه دارن "یعنی مردم شب هم در شهر تردد دارند." تا حدودی دانشگاه های مربوطه رو پیدا کردم تو پستهای بعدی اطلاعتش رو شیر میکنم.

acm

اجازه بدید اول بگم که acm چی هست acm مخفف کلمه Association for computing Machinery است و یه نوعی خاص از مسابقه برنامه نویسی گفته میشه.ترم پیش بود که به پیشنهاد یکی از اساتید توی مسابقه acm  یکی از دانشگاه ها بهمراه یکی از دوستان ثبت نام کردیم که مثلا من پیاده ساز الگوریتم و اون هم به عنوان تحلیلگر ریاضی هست که چند وقت دیگه مسابقش استارت میخوره اما خودم  زیاد به این مسابقه دید خوبی ندارم چون اولا منطقه ای نیست و دانشگاهیه و دوما اصلا برنامه ای واسش نداشتیم. و فقط به لحاظ مالی تا حدودی جوایز خوبی داره و شایدهم کمی رزومه ای ...

برنامه درسی واسه ارشد هم زیاد جالب داره پیش نمیره ، یکم بی برنامگی وجود داره اما کم کم داره بهتر میشه  تا برسم به ایده آل. امروز مستند میراث آلبرتا رو یه بار دیگه نگاه کردم ، این مستند واسه اونایی ساخته شده که میخوان اپلای کنن و برن اما جالب بود واسم ، یعنی با دیدن این مستند به این رسیدم که واقعا به قول یکی "حقمونه که بریم تو غار و با سنگ و ... آتیش راه بندازیم" ایرانی هستیم دیگه ... ، نمیدونم چرا مستند رو مستند نساختن و واقعیت رو نگفتن و فقط به  دنبال هدفشون رفتن و از اون چیزی که باید باشه به دوره و کاملا ایده شخصی و خصوصی رو میخواد القا کنه ، بهر حال این نظر منه و بنظرم اصلا دیدنش پیشنهاد نمیشه چون ، اولا اصلا مستند نیست و دوما رو هم بیخیال چون نگم بهتر بنظر میرسه.

این روز ها خیلی درگیر تر هستم ، به این فکر میکنم که کاش acm شرکت نمیکردم ، چون بهتر بود که رو برنامم زوم میکردم "یه جورایی به احترام استادی که پیشنهاد داد شرکت کردم."

این جمله یعنی من تنها نیستم:

"خداوندا در همه کارها تو یاور،همراه و حافظم هستی"

و من خوشحالم

Luftansa airlines

امروز رفتم چک کنم که یه پرواز  economic از Luftansa  حدودا چقدر در میاد.طبق بررسی ها بلیط یک طرفه حدودا 1053$  و بلیط دوطرفه حدودا 1335$ که حدودا 100$ یا شاید هم بیشتر مالیات هم محاسبه شده در اون یعنی این قیمت پرواز فقط نیست.

البته پروازی که من در نظر گرفتم پرواز از تهران ، فرودگاه امام خمینی با 2 پله ی پروازی (Step) که اولیش فرانک فورت هستش و بعدیش نیویورک هست که تو نیویورک باید هواپیما عوض بشه و بریم تو خطوط یونایتد ایرلاین (UA) و از نیویوریک به تگزاس و شهر دالاس فورث ورث و فرودگاه دالاس فورث ورث بریم. ساعت پرواز هم 27 ساعت طول میکشه .

البته یه پرواز هست که 21 ساعت طول میکشه و یک گام پروازی کمتری داره و حتی 6$ ارزون تره اما خوب دیدن شهر نیویورک و پرواز با یونایتد ایرلاین ارزش 6$ رو داره. با  این همه نکاتی که میشه بصورت FACT در نظر گرفت و میشه گفت که  constant برنامه اپلای من هست هزینه ی یک پرواز یک طرفه به آمریکا (هر شهری) هست اگر بخوایم با دلار امروزی حساب کنیم میشه یه چیزی حدودای 3 ملیون یکصد و شصت و پنج هزار تومان به ازای هر دلار 3000 تومان نرخ امروز (به امید کاهش نرخ) ، و از اینکه چقدر ارز دانشجویی به من تعلق میگیره رو نمیدونم و یا اصلا تعلق میگیره یا نه ! اما این شده هزینه پرواز به آمریکا در حال حاضر.

قصد دارم بعد یه لیستی از پرواز ها در بیارم که ببینم چیجوریاست. و همینطور یه برآورد کلی از هزینه های آتی انجام بدم.

اینم اطلاعاتی از مقدار بار و ...


Cancellation Fee

The ticket is refundable against a charge of USD 50. In case of partial use, only the residual amount less the charge of USD 50 will be refunded.

Free Baggage Allowance From Tehran - Imam Khomeini Intl to Dallas (Dallas Ft Worth)
Bag 1 
up to 23kg (50lbs), up to 158cm (62in) linear length - free of charge
Bag 2 
up to 23kg (50lbs), up to 158cm (62in) linear length - free of charge

For this journey, the baggage rules of Lufthansa apply. Please inform yourself about details prior to travel commencement.
The above mentioned baggage allowances and charges apply for adults and children. For infants under the age of 2, one piece of up to 23kg (50lbs) and up to 157cm (62in) linear length can be checked free of charge irrespective of the cabin class.

Important notice: Over and above the regulations displayed, which may already include status-customer benefits, other status-dependent benefits may be granted. These will be granted at check-in after validation.

50Percent

آره 50 درصد ، از اون برنامه داره اجرا میشه ، فکر میکنم به زمان نیاز داره تا بتونم به اونجایی که میخوام برسونمش ، یقین دارم میتونم. اما ای کاش اون استارتی که اول سال 91 زده بودمو الان میزدم و میرفتم جلو ... شایدم شرایط ایجاب میکنه که اینطوری باشه. خدا خودش کمک کنه ... واسه اینکه زبانم رو تقویت کنم ، تو کارتون سیمبا بعد اینکه عموی سیمبا باعث قتل پدرش میشه و سیمبا رو فراری میده و در حالی که سیمبا نا امید و ناراحتته یه جا هست که پومبا ("Pumba") خوکه میگه  Hakona matata  و بعد معنیشو میگه "It means No worries" ، چقدر خوب میشد که ی همچین دوستایی داشتم ، متاسفانه خیلی از کسایی که اطرافم هستن فقط به گذروندن وقت خودشون و لذت و حال فعلیشون فکر میکنن و یه جورایی انگاره زندگی فقط همون دقایق لذت بخش و حال حاضرشون تا یک هفته آتی هست. کارتون سیمبا 1 رو که دیدم حالم بهتر شد... گاهی کارتون های خیلی خوب هستن ...


چهار شنبه کوییز دارم ، این کوییز یکم سخت تر از قبلی بنظر میرسه اونم به این دلیل که گرامر might,must,must not , may , have to  and be able to  بهمراه لغات کتاب Impact value هست. که فکر میکنم یه بعدظهر وقت میگیره خوندنش.