One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

Last Term of Msc

ترم آخر ، اگر بشه خوبه ، کلی درس دارم که نخوندم ، کلی برنامه تو ذهنمه که باید پیاده کنم ، ایده ها مونده ، کلی چیز باید یاد بگیرم.

امیدوارم که نتیجه آزمون ها خوب از آب در بیاد.

اعتقادات - بخش اول - خدا و عبادت (Belief)

خدا :

تو هر ملت و کشوری خدایی عبادت میشه ، چیزی که تفاوت داره نوع عبادت و اختلاف در انتخاب خداست. یه همکار و دوست دارم که هندوستان درس خونده و میگفت اونجا که به معبد های هندی ها سر زده بود ، معبد خدای میمون ها ، خدای موش ها ، خدای آب ، خدای گاو  و ... و بسیار قابل احترام بودن براشون ، یه جورایی خدا رو از آسمون به پایین کشیدن هندی ها و همه جور خدایی دارن تقریبا.

رومی ها هم همین طور بودن ، برای هر فصلی یه خدایی داشتن مثلا فصل شخم زدن زمین یک خدا ، کاشت یک خدا ، هنگام کار کردن یک خدا و همینطور برداشت یک خدا ، البته رومی ها بسیار پیشرفته تر از هندی ها و مصری ها بودن و به موجودات نامرئی اعتقاد داشتند و  خدا رو  هم  از همون جنس میدونستن ولی نمیدونم چرا تبدیل به چهار خدا کرده بودن اون رو  و در یک خدا نگنجاندنش.

عبادت :

موقع عبادت راه های مختلفی رو استفاده میکردند ، مثلا انسان میسوزندن ، حیوان میسوزندن ، مراسم میگرفتند و به دور خودشون میچرخیدند ، یا حتی محصولات خودشون رو به آتیش میکشیدند. یه عده هم انسان دیگری رو قربانی میکردن که خدا خوشحال بشه و خون اون بنده خدا رو استفاده میکردن و به بدن خودشون می مالیدن.

عده ای هم چند روز غذایی نمیخوردن و در نهایت پس از چند رو خدای خودشون رو میخوردن.


پیامبران :

خدا اون بالا دید که ما داریم خیلی کج میریم ، یکسری انسان رو فرستاد که بعضی هاشون هم قدرت هایی داشتند که بشر رو به راه راست  هدایت کنه و خدای حقیقی رو  معرفی کنه به مردم. و این افزاد از حضرت آدم تا حضرت محمد 124000 پیامبر فرستاده شدن.

در زمان حضرت محمد ،  انسان در نادانیت محض بود که حتی خرما هم در ردیف خدا قرار گرفته بود ، وقتی خرما نبود خدا میشد و وقتی خرما به  وفور یافت میشد یک شئ دیگر خدا بود.

نماز :

تو هر ملتی ، یکسری ابزار  و راه برای جلوگیری از فساد ، جنایت  و... وجود داره ، که خب برخی از اونها نیازمنده هزینه هست. اسلام برای جلوگیری از فساد و ... نماز رو پیشنهاد میکنه :

چه از کتاب به سوى تو وحى شده است بخوان و نماز را برپا دار که نماز از کار زشت و ناپسند باز مى‏دارد و قطعا یاد خدا بالاتر است و خدا مى‏داند چه مى‏کنید

(۴۵) عنکبوت

شیطان شما را از تهیدستى بیم مى‏دهد و شما را به زشتى وامى‏دارد؛ و(لى‏) خداوند از جانب خود به شما وعده آمرزش و بخشش مى‏دهد، و خداوند گشایشگر داناست‏.
(۲۶۸) بقره


نماز میخوانیم که :

1- از عذاب آخرت در امان باشیم . = ترس

2-از کمک خدا بهره مند باشیم . = رشوه
3- میخوانیم (عبادت میکنیم) چون او شایسته ی عبادت است = برای دل خودمان

خدا  از وضع مخلوش آگاهه(بارها در قرآن  آمده) اگر هم نیازمند چیزی باشه خودش بهتر از همه میدونه  که باید چه اقدامی انجام بشه.


داستان:

نمرود تصیم گرفت که حضرت ابراهیم  رو در آتش بسوزونه ، تو همین میان فرشته ها به حضور ابراهیم  آمدن ، فرشته باد گفت که اجازه بده آتش رو نابود کنم ، ابراهیم گفت نه ،

فرشته باران گفت اجازه باده آتش رو خاموش کنم ، ابراهیم گفت نه ، که یکی از فرشته ها اعتراض کرد و ابراهیم گفت : از خدا هم نمیخواهم که نجاتم دهد ، چون او از درون من

باخبر است و هرآنچه که بهترین است را برای من میخواهد. و اگر صلاح بداند خود اقدام میکند.


تجربه شخصی - Smartphone

Smartphone

یادمه اولین تلفن همراه من یک NOKIA N73 بود که بسیار بهش علاقمند بودم ، اون زمان هنوز Wifi نیومده بود و اهمیتی هم نداشت انقدر و GPRS یکی از پیشرفته ترین امکانات بهره برداری از اینترنت بود. همون زمان ها بود که یکی از همکلاسی های مدرسه ما با عدم دانش تو زمینه میزان هزینه از GPRS تلفن همراه استفاده کرد و  اون سال ها حدود  1,500,000   تومان قبض اومده بود براش ، که با شکایت شرکت همراه اول و اقساطی کردن پرداخت شد.


دومین تلفن همراه من NOKIA N82 بود که واقعا لذت بخش ترین تجربه من تو تلفن همراه بود. یک تلفن همراه هوشمند (فکر میکنم اولین تلفن همراه هوشمند نوکیا هم بود) که  از Wifi هم بهره میبرد و یک سیستم عامل سیمبین و سخت افزار بسیار قدرتمند.


سومین تلفن همراه من یک اسمارت فون چینی با برند Huawei  بود که بنظرم  با سیستم عامل Android 4.1 هم همراه بود که متاسفانه تجربه خوبی برای من نبود.

و اما چهارمین تلفن همراه من یک اسمارت فون ویتنامی با برند Microsoft ,و سیستم عامل ویندوز فون 10  و مدل  Lumia 650 هست که قیمتی حدود 200$ در دنیا و حدود 800 در ایران داره که تا اینجای کار بنظرم موفق تر از اندروید عمل کرده (نظر کاملا شخصی میباشد.) اما خب هر سیستم عاملی و دستگاهی یکسری ضعف ها و کمبود هایی داره ولی در کل بنظر خوب میرسه و فکر میکنم یکی از اون خرید های موفق من باشه.

چرا از اندروید بدم میاد  :

اندروید در دید اول یک سیستم عامل برای استفاده همه هستش ، یعنی بشکلی ساده طراحی شده که کاربر براحتی میتونه نیاز های ساده و تنظیمات مورد نظرش رو برطرف کنه ، اما از نظر بهره مندی از سخت افزار بسیار ضعیف و نادون هست. یعنی شما اگر 4 گیگ رم هم بهش بدی تا فی خالدون رو استفاده میکنه و نمیتونه مدیریت کنه ، ضمن اینکه هر کی از خواب پاشده یه اپ نوشه داده بیرون همه هم Unknown Source رو تیک میزنن و از اون استفاده میکنن بدون اینکه اپسیلون دید پرفورمنسی داشته باشن. امروزه هم شاهد این هستیم که هر روز یک سخت افزار قوی تر دیروزی معرفی میشه ، 4 گیگ رم ، 5000 میلی آمپر  باطری ، سی پی یو اوکتا کور 2 گیگا هرتزی و .. بنظرم نشان از عدم مدیریت منابع توسط سیستم عامل است و بس. 


چون موی تو - غزل شاکری

اگر چه عمری ای سیه مو چون موی تو آشفته ام

درون سینه،  قصه ی این  آشفتگی بنهفته ام

ز شرم عشق اگر به ره ببینمت

ندانم ، چگونه از برابر تو بگذرم من

نه می دهد دلم رضا که بگذرم ز عشقت

نه طاقتی که در رخ تو بنگرم من

اگر چه عمری ای سیه مو چون موی توآشفته ام

درون سینه ،  قصه ی این آشفتگی بنهفته ام

دل را به مهرت وعده دادم

دیدم دیوانه تر شد

گفتم حدیث آشنایی

دیدم بیگانه تر شد

بادل نگویم دیگر این افسانه ها را

باور ندارد قصه ی مهر و وفا را

مگر تو از برای دل قصه ی وفا بگویی

به قصه چون شد  آشنا  ، غصه ی مرا بگویی

اگر چه عمری ای سیه مو چون موی تو آشفته ام

درون سینه قصه ی این آشفتگی بنهفته ام

ز شرم عشق اگر به ره ببینمت

ندانم چگونه از برابر تو بگذرم ، من

نه می دهد دلم رضا که بگذرم ، ز عشقت

نه طاقتی که در رخ تو بنگرم من...


- دانلود موسیقی : جستجوی در گوگل

استعفا ، محیط جدید ، امتحان های ترم آخر

استعفا

استعفا دادم ، اون هم به شکلی که کل شرکت شگفت زده شدن و براشون قابل باور نیست از اتفاقی که افتاده . شاید دلیل عدم امکان باورش  پذیرش من در جایی باشه که خیلی ها خواستند و نتونستن و خیلی ها حتی اقدام کردند و نتونستن و ...


محیط جدید

اول از همه از خودم گله کنم که من به خودم شیرینی ندادم ، بابت  شغل جدیدم در یک محیط پویا و قوی ، اما قصد دارم فردا پنج شنبه خودم رو به یک  وعده ناهار واقع در رستوران مسلم در محله بازار دعوت کنم. اونجام که طرحه  ... {خدا لعنت کنه باعث و بانیش رو}، برای فردا قبلش هم باید ی سر برم  شرکت گارانتی فلش مموری ببینم قبول میکنه گارانتی مادامش رو یا نه.

از خوبی های محیط جدید اگر بخوام بگم : مرخصی بسیار راحت قابل اخذ هستش ، حقوق مزایای بهتر ،محیط پیشرفته تر ، محیط مورد علاقه ، پرستیژ بالاتر محیط و پوزیشن شغلی ، ثبات بیشتر و ...

اما خب هر محیطی یکسری محدودیت ها ، و حتی بدی ها هم داره که باید با اون کنار اومد و حلش کرد.


 امتحان های ترم آخر

یه جورایی استرس امتحان های این ترم رو دارم ، همین الانه که احساس میکنم محیط کاری جدید داره به درس من آسیب میزنه ،علتش هم فشار کاری هست. همش  دو هفته فرصت دارم و از امشب قصد دارم شروع کنم اما انگار درس خوندنم نمیاد.