One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

چرا هستم ؟

چرا هستم ؟

دلیل "هستن" را از آلبرکامو می پرسند ، بر خلاف دکارت که معتقد است من می اندیشم پس هستم و بر خلاف آندره ژید که میگوید "من احساس میکنم ، پس هستم" و بقول آقای تنکابنی جمله ی سومی هم هست که گویندگان بیشماری دارد. من پیکان دارم ، پس هستم. و چون از  کامو میپرسند : " تو که در جهان مسولی را نمی شناسی و به خدا معتقد نیستی ، و برای خودت طرف مقابلی قائل نیستی که اعتراضت را بشنود ، پس فریاد اعتراضت چه معنایی میتواند داشته باشد ؟ وقتی معتقدی که گوشی برای شنیدن نیست ، چه دلیلی هست برای اعتراض کردن و فریاد کشیدن ؟

میگوید : اعتراض نمیکنم که تا مخاطبی بیابم  یا مسولی را بیدار کنم و یار سرزنش کنم ، اعتراض میکنم چون نمیتوانم اعتراض نکنم. اعتراض میکنم که اگر نکنم ، نظامی را که بر انسان حاکم است و وضع موجود را پذیرفته ام و بدان تسلیم و با آن همراه شده ام ، در حالی که میخواهم نفی کننده باشم ، نه تسلیم شونده و پذیرنده و جز اعتراض کردن حتی بی ثمر راه دیگری نمی شناسم.

اسلام شناسی - دکتر علی شریعتی



نظرات 1 + ارسال نظر
ستاره رحمانی یکشنبه 11 خرداد 1393 ساعت 21:39 http://setare29.mihanblog.com

1585سلام دوست گلم...
سایت خیلی زیبایی داری...
اگه افتخار میدی به سایت منم یه سر بزن و سایت خودتو ثبت کن، خوشحال میشم از حضورت...
منتظرتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد