One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

One day in goal point

Story of an iranian boy who wants to immigrate to ..... like a country

اعتقادات - بخش اول - خدا و عبادت (Belief)

خدا :

تو هر ملت و کشوری خدایی عبادت میشه ، چیزی که تفاوت داره نوع عبادت و اختلاف در انتخاب خداست. یه همکار و دوست دارم که هندوستان درس خونده و میگفت اونجا که به معبد های هندی ها سر زده بود ، معبد خدای میمون ها ، خدای موش ها ، خدای آب ، خدای گاو  و ... و بسیار قابل احترام بودن براشون ، یه جورایی خدا رو از آسمون به پایین کشیدن هندی ها و همه جور خدایی دارن تقریبا.

رومی ها هم همین طور بودن ، برای هر فصلی یه خدایی داشتن مثلا فصل شخم زدن زمین یک خدا ، کاشت یک خدا ، هنگام کار کردن یک خدا و همینطور برداشت یک خدا ، البته رومی ها بسیار پیشرفته تر از هندی ها و مصری ها بودن و به موجودات نامرئی اعتقاد داشتند و  خدا رو  هم  از همون جنس میدونستن ولی نمیدونم چرا تبدیل به چهار خدا کرده بودن اون رو  و در یک خدا نگنجاندنش.

عبادت :

موقع عبادت راه های مختلفی رو استفاده میکردند ، مثلا انسان میسوزندن ، حیوان میسوزندن ، مراسم میگرفتند و به دور خودشون میچرخیدند ، یا حتی محصولات خودشون رو به آتیش میکشیدند. یه عده هم انسان دیگری رو قربانی میکردن که خدا خوشحال بشه و خون اون بنده خدا رو استفاده میکردن و به بدن خودشون می مالیدن.

عده ای هم چند روز غذایی نمیخوردن و در نهایت پس از چند رو خدای خودشون رو میخوردن.


پیامبران :

خدا اون بالا دید که ما داریم خیلی کج میریم ، یکسری انسان رو فرستاد که بعضی هاشون هم قدرت هایی داشتند که بشر رو به راه راست  هدایت کنه و خدای حقیقی رو  معرفی کنه به مردم. و این افزاد از حضرت آدم تا حضرت محمد 124000 پیامبر فرستاده شدن.

در زمان حضرت محمد ،  انسان در نادانیت محض بود که حتی خرما هم در ردیف خدا قرار گرفته بود ، وقتی خرما نبود خدا میشد و وقتی خرما به  وفور یافت میشد یک شئ دیگر خدا بود.

نماز :

تو هر ملتی ، یکسری ابزار  و راه برای جلوگیری از فساد ، جنایت  و... وجود داره ، که خب برخی از اونها نیازمنده هزینه هست. اسلام برای جلوگیری از فساد و ... نماز رو پیشنهاد میکنه :

چه از کتاب به سوى تو وحى شده است بخوان و نماز را برپا دار که نماز از کار زشت و ناپسند باز مى‏دارد و قطعا یاد خدا بالاتر است و خدا مى‏داند چه مى‏کنید

(۴۵) عنکبوت

شیطان شما را از تهیدستى بیم مى‏دهد و شما را به زشتى وامى‏دارد؛ و(لى‏) خداوند از جانب خود به شما وعده آمرزش و بخشش مى‏دهد، و خداوند گشایشگر داناست‏.
(۲۶۸) بقره


نماز میخوانیم که :

1- از عذاب آخرت در امان باشیم . = ترس

2-از کمک خدا بهره مند باشیم . = رشوه
3- میخوانیم (عبادت میکنیم) چون او شایسته ی عبادت است = برای دل خودمان

خدا  از وضع مخلوش آگاهه(بارها در قرآن  آمده) اگر هم نیازمند چیزی باشه خودش بهتر از همه میدونه  که باید چه اقدامی انجام بشه.


داستان:

نمرود تصیم گرفت که حضرت ابراهیم  رو در آتش بسوزونه ، تو همین میان فرشته ها به حضور ابراهیم  آمدن ، فرشته باد گفت که اجازه بده آتش رو نابود کنم ، ابراهیم گفت نه ،

فرشته باران گفت اجازه باده آتش رو خاموش کنم ، ابراهیم گفت نه ، که یکی از فرشته ها اعتراض کرد و ابراهیم گفت : از خدا هم نمیخواهم که نجاتم دهد ، چون او از درون من

باخبر است و هرآنچه که بهترین است را برای من میخواهد. و اگر صلاح بداند خود اقدام میکند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد